To våpen..
ERIK PRESTMO
2005-04-14 00:15:21 UTC
Vi kan ikke finne noen papirer på denne..
Hvorfor pusse opp/plombere/kaste et "Strøkent" våpen?
Du/Dere er beundringsverdig lovlydige!

Så lovlydige at dere burde tilsendes stemplet våpenkort in blanco, i full
offentlighet, slik at andre med en litt mer frynset moral kan se selv at det
lønner seg å være lovlydige!

Men det var i en perfekt verden det, i et land der man ikke har en politisk
greien av politiet.

Dessverre står det vel omtrent slik til oppe i parnasset hos direktoratet at
man er så makthungrige og så oppspilt opptatt av å "statuere et eksempel" at
dere nå står i fare for å bli tatt for å ha begått en forbrytelse, man leser
nemlig NEWS i arbeidstiden....

Strafferammen er utrolig nok lange fengselsstraffer, hittil ikke benyttet
SVJV, og det sett i forhold til at voldtekstforbrytere idømmes
samfunnstjeneste. Ikke rart for at respekten for rettsystemet og politiet
synker dypere og dypere....

--

ErikP

Orkla Pistolklubb forum:
HTTP://orklapk.proboards43.com/
Orkla PK Hjemmesider:
HTTP://orklapk.tripod.com/
Norske Kniver:
HTTP://norskekniver.proboards45.com/
Tor Eivind Ravndal
2005-04-14 09:35:55 UTC

| ErikP
| Du/Dere er beundringsverdig lovlydige!

Jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg inkluderes....

Ellers synes jeg du kunne svart Bakken på det han spør
om. Jeg har ikke kunnskaper nok til det, men jeg er
overbevist om at du har det. Ellers må jeg si at jeg har
sansen for ironien din. *Smiler*
;-)
Jan Johansen
2005-04-16 17:02:49 UTC
Post by ERIK PRESTMO
[...]
Jeg er også veldig lovlydig, så jeg dumme meg spurte på våpenkontoret om jeg
kunne få noen våpenkort som jeg kunne fylle ut selv, så ble det ikke så mye
styr og papirarbeid for dem. Jeg passet på å knitre med tusenlappene mellom
fingrene i baklomma mens jeg sa det, slik at de skulle skjønne hintet.
Det funker ikke på Nedre Romerike, det kan jeg bare si.
ERIK PRESTMO
2005-04-16 22:03:48 UTC
Hmmmm, ikke bare lovlydig, men mye av en humorist også skjønner jeg?

Jeg dro en lignede en engang på ligningskontoret (det var kontoret her
lokalt som ble brent ned av misfornøyde "kunder" for 25 år siden!), det var
ny sjef, en kar jeg kjente og skjøt sammen med i pistolklubben.

Jeg var der i annet ærend, og dro en drøy spøk, antydet at jeg ville ha
fortgang på noen skattesaker og at jeg hadde en kasse whysky klar....

Da blei'n mørk i blikket og meget høyrøstet gitt!

Så det er nok en slags humørvaksine som blir gitt, når de blir statsansatt i
viktige posisjoner!

Grei deg med et luftgevær du Jan, det er mye moro med det og!

Jens Torperudsløkka
2005-04-28 18:02:44 UTC
Post by ERIK PRESTMO
[...]
Puffff---------------pling !