Hva er vitsen med et totalforbud.....
ERIK PRESTMO
2005-02-25 23:43:54 UTC
når man straks snur seg og innvilger dispensasjon.

Var det ikke snakk om miljø-GIFT?

Tror noen fortsatt på denne bløffen, spør da enselv om man ville ha gitt
dispans for utslipp av arsenikk.....
Howdy!
Jeg har nå mottatt brev fra SFT hvor vår blyhagl dispensasjon er
innvilget.
Statens forurensningstilsyn gir Scandinavian Western Shooters tillatelse
til import, omsetning og bruk av inntill 100 000 stk/år blyhaglpatroner
ved trening og konkurranse for sine medlemmer til 1.1.07.
Det er i tillegg stilt krav til rapportering om forbruk per år, og å
vurdere overgang til alternativ hagl. Men sesongene 2005 og 2006 går som
vanlig, med blyhagl. Ber om at klubbkontaktene informerer sine medlemmer.
SWS President
Artig er det også at et skytterforbund gies tillatelse:

"> til import, omsetning og bruk av inntill 100 000 stk/år blyhaglpatroner"

Skal forbundet plutselig få våpenhandlerlisens også? For det må vel til for
å drive salg av ammo?

Og jeg som hadde inntrykk av at man dreiv og strammet inn.......
Folk forteller meg det er blitt et reint helvete å få forhandlerlisens, så
viser det seg at en bare trenger å samle en gjeng Kaill og kalle det et
forbund?

Wot? Me? Worry??

--

ErikP

Orkla Pistolklubb forum:
HTTP://orklapk.proboards43.com/
Orkla PK Hjemmesider:
HTTP://orklapk.tripod.com/
Norske Kniver:
HTTP://norskekniver.proboards45.com/
sivertbITTJNÅ (Jon Inge Bragstad)
2005-02-26 08:53:58 UTC
On Fri, 25 Feb 2005 23:43:54 GMT, "ERIK PRESTMO" <***@c2i.net>
wrote:

<snip>
Medlemsrush, eller utnyttelse av et nyvunnet monopol ?
ERIK PRESTMO
2005-02-26 20:09:01 UTC
Post by sivertbITTJNÅ (Jon Inge Bragstad)
<snip>
Post by ERIK PRESTMO
Skal forbundet plutselig få våpenhandlerlisens også? For det må vel til for
å drive salg av ammo?
Medlemsrush, eller utnyttelse av et nyvunnet monopol ?
Eller for en SMART forhandler å sponse et lite forbund skikkelig og bli
Nasjonal Eneforhandler av Forbudt Ammunisjon[Tm]?

Jeg tipper Sarpsborg Våpen ligger best an i så måte, ettersom de har gitt
SWS'ere skikkelige rabatter i mange år allerede.

Jeg håper selvsagt at importen av svartkruttpatroner fortsetter, slikt
finnes BARE med blyhagl, noe annet ville være uansvarlig inntil det
kriminelle........