At LAST!!
ERIK PRESTMO
2005-03-03 22:33:47 UTC
I dag, på årsmøtet for 2005 fikk vi endelig godkjent undergruppe SWS!

Så nå er det fritt fram, endelig, endelig.

Nå skal vi sette i gang, så fort snøen går, om ikke før, kurse de som
trenger det, kjøpe inn våpen (de som trenger det), starte opp i det små med
småstevner for oss selv, også kjører vi på, rekker vi det og har vi alt på
plass, blir det ofisielt westernstevne i Sør-Trøndelag hos Moe Rangers,
SWS-undergruppe Orkla PK allerede til høsten!

Endelig!

Men det blir jæklig mye jobbing, det blir ikke ferietur til Kreta med god
mat og drikke i år i allefall.....

Og plutselig ble det mye mer jobbing på andre i klubben, for å få den andre
terminlista i havn....

Da håper vi på besøk da, fra Hell og fra Frei i allefall....

--

ErikP

Orkla Pistolklubb forum:
HTTP://orklapk.proboards43.com/
Orkla PK Hjemmesider:
HTTP://orklapk.tripod.com/
Norske Kniver:
HTTP://norskekniver.proboards45.com/
Jostein Hassel

ERIK PRESTMO
2005-03-04 22:06:53 UTC
Du er velkommen Jostein, vi må bare kjøpe endel utstyr og trene først - det
finnes vel folk som er igjen her som har tenkt å slå deg - var det ikke
europamester det var? (det må være århundrets oxymoron - europamesterskap i
ville-vesten-skyting!) LOL!

Det er meget lenge siden jeg har sett så mye fram til en seinsommer med
skyting som i år - vi regner med å være oppegående i mot slutten av
sommeren, her skal KURSES først!

Jostein Hassel
2005-03-05 19:13:28 UTC
Post by ERIK PRESTMO
[...]
Nå vel... Jeg kom nå bare på andre plass i svarkrutt patron klassen, og som
nummer 7 sammenlagt...

Jostein "ydmyk" Hassel
ERIK PRESTMO
2005-03-06 10:29:44 UTC
Post by Jostein Hassel
Post by ERIK PRESTMO
ville-vesten-skyting!) LOL!
Nå vel... Jeg kom nå bare på andre plass i svarkrutt patron klassen, og som
nummer 7 sammenlagt...
Jostein "ydmyk" Hassel
Standard trønder-svar på sånt:

Dæm va vel dopa! (åsså glømme vi beheinnjdig at Yyyyytlændingan bare næsten
MÅ tænk lik ens nårr ho Marit ån Frode bærre SPRENG fra aill di
ainneran........)

Well ein ainnerplass å'n sjuendeplass, dær spart vi litt ammusjon da sjø, på
træninga!

Du e vælkommen allikevæl.

Å bætterdø trur æ dæm va å træna på revolverskyting i dag - det e leksom
litt MER MED revolver..... no må vi bærre få lurt aill te å kjøp
sinngelaksjon da sjø!

Ka e et passende antrækk sån rein revvolvermæssig: right and left?

Arnfiin Haraldsen
2005-03-06 16:03:09 UTC
Hey hey slapp av litt nå da
Jeg vil ikke ha en USA våpenkultur med enorme kapitalistiske krefter og en
slags kjærlighetsforhold til sine våpen.

Det var dataside på internett hvor de hadde bilder av våpen pluss
datamaskinen sin og var så stolt.

Våpen er farlig og man bør da ha en professionel holdning til denne
"sporten?"

At politi går uten våpen er så bra for kulturen, her er jeg og jeg holder
lov og orden - uten våpen til og med! Da vil ungdommer heller bli politi enn
å bli medlem i ungdomsgjenger som FFL, A og B gjengen.

Takk
ERIK PRESTMO
2005-03-06 23:50:15 UTC
Post by Arnfiin Haraldsen
[...]
Slapp av selv guttunge!

Vi HAR en våpenkultur i dette landet som er mye eldre enn USA.

Den kulturen er både livskraftig og sunn, inntil 100%.

Hva du vil ha eller ikke vil ha, spiller ingen rolle, dette er fakta du må
lære deg å leve med, unge mann.

Den Norske staten og frigjøringen fra felles kongedømme ble bygget på den
militære kapasitet skytterlagene hadde, like siden 1884 har det Frivillige
Skyttervesen, best kjent via Landskytterstevnet, vært en paramilitær del av
det norske militærvesenet, rollen har vekslet en del opp gjennom tidene, men
har hatt en tendens til å fått styrket betydning i nasjonale krisetider,
stikkord, 1905 og 1940....

Den norske statens frihet, rettssikkerhet, pressefrihet og borgerlige fri-
og rettigheter er bygget på skytterlagenes og skytternes innsats i
hjemmefronten under WW2, og denne virksomhet ble videreført i
etterkrigstiden under fredelige forhold via sportskytternes innsats.

Skyting er den 2. største idrettsbevegelsen i Norge, og verdens mest
utbredte sport, den eneste som drives over alt på jorden i stor utstrekning.

Hva de driver med i USA, er meg revnende likegyldig, jeg driver med sport og
aktiv fritidsinteresse, og det er øyensynlig mye bedre enn å sitte nærsynt
i ei støvete stue og for-se seg på for mye TV fra USA....

Hos oss driver vi aktiv sport som sagt, med trening av ymse slag, og
konkurranser etter et fastlagt program, ei såkalt terminliste. Det er samme
type organisering du forholder deg til, når du sitter heime og ser på andre
som rører seg for deg, feks world cup, langrenn, alpint, hopp, skøyter,
skiskyting og altså skyting i ulike former.

Våpen i våre hender er ulike mye mindre farlig enn ei penn eller et tastatur
i dine hender.

Prøv å kom deg ut og trekk litt frisk luft, gjør det gjerne i felleskap med
andre, gjør det gjerne sammen med skyttere, på en vanlig skytebane. Du vil
finne at du møter oppegående, ansvarsfulle og interessante mennesker, som
har et mangfold av meninger og interesser.

Men du vil IKKE finne hverken A- eller B-gjengen der......... Du skjønner
for å drive på med skyting, og for overhodet å få våpen, må du ha prikkfri
vandel, samt at du må ha en oppførsel som gjør at andre vil ha deg der......

Om du bor i nærheten, må du gjerne ta deg en tur, VI er ikke forutinntatte,
vi.........

Tor Arne Hegna
2005-03-07 14:01:58 UTC
Post by Arnfiin Haraldsen
At politi går uten våpen er så bra for kulturen, her er jeg og jeg holder
lov og orden - uten våpen til og med! Da vil ungdommer heller bli politi enn
å bli medlem i ungdomsgjenger som FFL, A og B gjengen.
Jeg tviler på at tilgangen til våpen i jobben er utslagsgivende for om
man blir kriminell eller ikke - det er nok helt andre mekanismer som
virker inn der...
--
Tor Arne Hegna